Katerina Baltacı nın Çadırına Geldimi

'Hikaye'nin aslı Tarihin Arka Odası'nda anlatıldı

Osmanlı'nın Rusya ile yaptığı Prut Savaşının ardından 'yaşanan' Osmanlı ordusunun komutanı Baltacı Mehmet Paşa ile Rus Çariçesi Katerina'nın ilişkisi bir efsane...

Murat Bardakçı, Pelin Batu ve Erhan Afyoncu tarihteki bu 'efsane'yi Tarihin Arka Odası programında masaya yatırdı.

Erhan Afyoncu anlatıyor:

Baltacı-Katerina ilişkisinin aslı astarı yoktur! Bu 19'uncu yüzyıldan sonra uydurulmuştur. Alman halk şarkılarına bile girmiştir. Yani ne Türk tarihçilerinde ne Rus tarihçilerinde ne de Avusturya kaynaklarında yoktur. O dönemde 'Niye barış anlaşması yapıldı, niye Rus ordusu perişan edilmedi?' diye konuşuluyordu. Ancak o dönemde Katerina'nın çadıra geldiği hikayesi yok. Daha sonra özellikle edebiyatçılar tarafından uydurulmuştur. Baltacı-Katerina diye romanlar var. Ciddi hiçbir tarih kitabı böyle bir şey yazmaz.

2 Yorum Yap:

Adsız dedi ki...

programınızı beğeniyle izliyorum ama saati çok geç erkene alabilirseniz sevinirim çünkü;erken yatmak zorundayım çünkü;okula gidiyorum.Mesela saat 21:00 ya da 22:00'da olursa sevinirim.

ali cengiz uçar dedi ki...

ali cengiz selamun aleyküm üstteki yoruma bende katılıyorum programınızı beğeni ile izliyorum ve sabırsızlıkla bekliyorum ne yazıkki işim gereği hafta sonu gibi bir kavramın olmadığından yarım yamalak izliyorum yada izleyemiyorum, daha erken bir saate alınırsa sevinirim teşekkürler

Yorum Gönder