TOPKAPI SARAYI MÜDÜRÜ ORBAYLI'NIN AÇIKLAMASI

TOPKAPI SARAYI MÜDÜRÜ ORBAYLI'NIN AÇIKLAMASITopkapı Sarayı Müdürü Prof. Dr. İlber Ortaylı İdil Biret konserinde yaşanan gerginliğin ardından olayla ilgili soruşturma açıldığını söyledi.
İlber Ortaylı İdil Biret konserindeki olayları HABERTÜRK’te Tarihin Arka Odası programında değerlendirdi.
Kendisinin de konseri izlediğini söyleyen Prof. Ortaylı, "Herkes vazifesini yaptı, İstanbul Emniyeti'ne teşekkür ederim. Konser hadisesiz bir şekilde bitti" dedi.
"Konser sırasında su bile içilmesine karşıyım" diyen Ortaylı, "Organizatör demiş ki, 'Şarabınızı alın çayırda uzanın'. Ben buna şimdi karşı çıkarım. İdil Biret bizim milli virtüözümüz. Bize gelen de doğru dürüst bir orkestra. Efendim, Çaykovski çalınıyor, çayıra mayıra uzanılmaz. Doğru dürüst bir reklam olur, doğru dürüst giyinilir. Her şeyin bir usülü vardır. Ben böyle olacağını bilseydim izin vermezdim. Konser dediğin açık hava parkı değildir. Açık havada yapılsa bile belli bir ritüeli vardır." şeklinde konuştu.

1 Yorum Yap:

ayşe çavuş dedi ki...

öncelikle bu proğramı hazırladığınız için hepinize teşekkür ederim.ben 1960 yılı makedonya kerthamzalı türk köyünde doğdum.1969 yılında trürkiyeye göç ettim.akrabalarım çoğu hala orada yaşıyor.yaşaanların anadilleri türkçedir.yalnızca beyler makedoncayı bilirler.onlarda askerlikte öğrenirler.türk köyleri genelikle şehrin kilometrelerce dışında kurulmuş dağ köyleridir.tarım hayvancılık ve orman işleri ile uğraşırlar.ormanın ismi onlarda balkandır.köylerin isimleri gökçeli gölcük karakaya çalıklı kurthamzalı bahçebosu bayram bosu cuma bosu sandıklı gibi türk isimleridir.onlarda havluya peşkir denir.bu bağlamda özellikle Erhan hocaya çok teşekkür ediyorum.anlattıklarına tamamen katılıyorum.

Yorum Gönder